رئيس مجلس الإدارة

عمــــر أحمــد سامى

رئيس التحرير

عبد اللطيف حامد

مدحت تيخا يكشف تعرضه للنصب في شيك منذ 3 سنوات: "طلعت جدع واستنيت"

24-6-2026 | 22:52

مدحت تيخا

طباعة
فاطمة الزهراء حمدي

كشف الفنان مدحت تيخا، عن تعرضه لعملية نصب، بسبب شيك لم يتم سداده منذ ما يقرب من 3 سنوات، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الرسمي على موقع «فيسبوك».

 

وكتب مدحت تيخا: «أنا أتنصب عليا في شيك بقالي 3 سنين إلا شهر وكام يوم من (ع م)، وطبعا أنا ساكت طول السنين دي قولت أقف جنبه واستنى الدنيا تتيسر، وهو كل شوية يقوللي أسبوع والفلوس جاية».

 

وأضاف: «وأنا أقول أكيد هيبيع حاجة من أملاكه ويدي الناس فلوسها، ولكن مفييييش، أتاريه بيصرف فلوسنا على أشياء أخرى».

 

وتابع الفنان: «غلطتي إني طلعت جدع ووقفت جنبه ومرضيتش أرفع قضية عليه بالشيك، ولكن اللي في داء مبيبطلوش، وأنا صبرت مع الشخص الغلط، لأن المحترمين معروفين في الوسط كله».

 

واختتم مدحت تيخا منشوره برسالة لصاحب الشيك قائلاً: «قدامك مهلة لأول الأسبوع القادم، لو الفلوس مجاتش اسمك هيكون حديث المواقع كلها غير القضية، وربنا ينجينا من أمثال هؤلاء في المهنة دي يارب».

أخبار الساعة

الاكثر قراءة