قال الإعلامي أحمد موسى ، إن مدرب منتخب مصر حسام حسن له كل التحية وهو مدرب وطني محترم، هو الفريق الفني والإداري بالكام تحية لكم من كل المصرين.
وأضاف الإعلامي أحمد موسى، في برنامجه «على مسئوليتي » المذاع على قناة «صدى البلد» فيه ناس كانت بتشتم حسام حسن إنه خد فلان ومخدتش فلان ولا تقللوا من إنجاز منتخب مصر واللي عايز يقلل من الإنجاز يركن على جمب""، مضيفا:" مصطفى شوبير كان أسد في مباراة إيران وشال كور كتيرة وتصدى لضربة جزاء ".
وتابع الإعلامي احمد موسى :" الـ 110 مليون مصري في مصر وكل المصريين حول العالم احتفلوا بتاهل منتخب مصر التاريخي "، مضيفا:" منتخب إيران قوي ومجموعتنا مش سهلة ومفيش مجموعة سهلة في كأس العالم ده إيطاليا مرحتش كأس العالم ".
ولفت الإعلامي أحمد موسى :" منتخب مصر أصبح له هيبة والعالم كله عامل حساب محمد صلاح وإصابته خفيفة ويقدر يرجع ويلعب معانا في دور الـ32 ".