نشر الفنان أحمد سعد مقطع فيديو عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي "إنستجرام"، ظهر خلاله وهو يحلق شعره وذقنه، وذلك بعد حالة الجدل التي أثارها ظهوره الأخير.
وعلّق أحمد سعد على الفيديو قائلًا: "جمهوري الحبيب، تبت عن أي حاجة غريبة ممكن تزعل جمهوري، ومش هعمل أي حاجة تضايقكم. أكيد دلوقتي بتقولوا إن أحمد سعد بيعمل حاجات غريبة وبعدها بيرجع يعتذر، لكن المهم بالنسبة لي إني ما بحبش الجمهور يزعل مني أبدًا".
وأضاف: "الأهم إني ما أكونش مزعل ربنا، لكني عايش وسط مجتمع أعتقد أن العُرف فيه شيء مهم جدًا. وطول عمري بحاول ما أعملش حاجات غريبة وأعيش في سلام، حتى لو طبيعة شغلي أحيانًا بتخليني أعمل أمور زي دي".
وتابع: "ربنا دائمًا بيقبل أي حد عايز يتوب ويعيش في سلام، وده أفضل بكتير، وشيء مهم جدًا".